Azért az ukrán hadvezetés sem tiszta fialás
2022. augusztus 06. írta: egyujvilag

Azért az ukrán hadvezetés sem tiszta fialás

Primitívebb országok hadvezetésénél gyakori, hogy a harcálláspontokat a támadó fél részére is veszélyes, vagy nem tolerálható helyre telepítik, mint például az oroszok, egy atomerőműbe, de azt eledig nem feltételeztem, hogy az ukránokat éppen úgy a primitív, már-már aljas országok közé kell sorolnom...
K EPA20220729012
Az Amnesty International a héten adott ki egy összefoglaló jelentést (aki az indexen próbál szocializálódni, az első oldalon olvashatta szerda körül), miszerint az ukránok számos esetben iskolába, vagy annak közelébe, szociális intézménybe, vagy amellé telepített fegyvereket, vagy működtetett ott harcálláspontot, hadvezetési létesítményt. Minden bizonnyal azért tették oda, mert arra számítottak, hogy az oroszok majd nem lőnek civil objektumokra. Persze ez nem így lett, mert Putyin seregét rohadtul nem érdekelte az épület eredeti funkciója, simán lerakátáztak iskolát, óvodát, vagy éppen színházat, ha a hírszerzésük olyan adatot szolgáltatott: ott ellenséges erők vannak, vagy vezetési pont működik. A vizsgálódás területe elsősorban Mikolajiv, Harkiv környékén, illetve a Donbászban volt. A jelentés eredetiben itt olvasható.
Az ukránok nem is igazán azért elítélendők, mert ilyen helyeket is bevontak a hadi cselekményekbe. Inkább azért, mert a civil lakosságot semmilyen módon nem próbálták megóvni: Nem evakuálták őket, nem biztosítottak megfelelő védelmet, és ennek meg is lett az eredménye: több tucatnyi ember halt meg, és sokan megsebesültek, többek között gyerekek is.

Zelenszkij reagálása számomra kissé felháborító: „ha valaki olyan jelentést ír, amelyben az áldozat és az agresszor valamiben megegyezik, ha az áldozattal kapcsolatos egyes adatokat elemeznek, és figyelmen kívül hagyják, hogy az agresszor mit csinált, akkor azt nem lehet elviselni”, mert a jelentést minősíti, de szót sem ejt azon áldozatokról, minimum sajnálattal beszélve róluk, akiknek halálát (részben) az ukrán hadsereg eljárása okozta.
Ez a kijelentése: "„AZ AI AMNESZTIÁT AKART ADNI A TERRORISTA ÁLLAMNAK, ÉS A FELELŐSSÉGET AZ AGRESSZORRÓL AZ ÁLDOZATRA HÁRÍTOTTA.” pedig egyértelműen szerecsenmosdatásnak tűnik. 
Az AI természetesen kiáll a saját jelentése mellett, megjegyezve, hogy az emberi jogok megsértését soha nem hagyják figyelmen kívül. Márpedig (ez már a saját véleményem) az ukránok saját polgáraik élethez való jogát veszélyeztetik a lépésükkel, amikor nem telepítik ki a civileket a hadműveleti területről, hanem kvázi pajzsként akarják őlket használni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapraegymorgas.blog.hu/api/trackback/id/tr717901915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2022.08.08. 14:29:57

@IdomitottFoka: "Azért mert az ukránok nem szentek, attól még az oroszok sem lettek azok."

Színigaz. Az oroszok rengeteg rohadékságot műveltek, amennyire ez a hírekből kiszűrhető. A forradalmi az, hogy már az ukránoknak sincs automatikusan igaza. Már róluk is elképzelhető, a mainstream nyugati sajtóban is, hogy rohadékságot művelnek. Zelenszkij egy pillanatig sem tagadta, ez tiszta ügy.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.08. 15:01:47

@Androsz:

"Zelenszkij egy pillanatig sem tagadta"

Sőt még igazolni próbálta. Nem fogom megkeresni, de valami olyan volt a lényege, hogy mivel az oroszok az agresszirok, sértés az ukránok szemére hányni, hogy ők is követnek el bűnöket.

Ami magyarra fordítva egészen pontosan azt jelenti, hogy mivel az oroszok ukránokat gyilkolnak, senki ne vesse az ukrán hadsereg szemére, hogy ők is ukránokat gyilkolnak. :(

birkamenet 2022.08.08. 15:03:07

A nyafogás ügyfokottá vált, miután az Ambesty Internatioal boxsánatot kért a hamis állitásaikért.

lorantka 2022.08.08. 15:05:09

1, Az Amnesty fennállása óta talán először írt igazat. Rögtön bocsánatot is kellett kérnie érte.

2, Fordítva ül a blogger a lovon. Az ukránok egy fél pillanatig sem feltételezték, hogy az oroszok nem fogják lőni az iskolába telepített harcálláspontot, mivel ők sem teljesen hülyék. Eleve az volt a cél, hogy vérengző vadállatoknak lehessen beállítani az oroszokat.

3, Civilek nem evakuálása: lásd előző pont.

4, Ha az oroszok direkt civileket lőnének, milliós nagyságrendű áldozat lenne. Ha nem érdekelné őket a civil áldozatok száma, akkor is százezres. Ehhez képest egy-egy sokszoros rakétacsapás után jön a hír, hogy "öten meghaltak, tizenketten megsérültek". Nekem ez elég kíméletesnek és a hadi infrastruktúrára fókuszáló hadviselésnek tűnik.

+1, Az ukrán civilek élete éppen az ukrán vezetést és a nyugatot érdekli a legkevésbé.

Mottó: "Több fegyver, több béke."

LOL.

birkamenet 2022.08.08. 15:13:47

@lorantka: @Kovacs Nocraft Jozsefne:

Ti genetiakai selejt ruszki hazugság propagandisták, az AI bocsánatot kért és elismerte, hogy az ukrán kormány tudatta a lakossággal, hogy hol ajánlatos nekik elhagyni az otthonukar.

Nektek hazaáruló fidernyák selejteknek viszont az teljesen elképzelhetetlen, hogy az emberek nem mennek, mert nem hagyják el az otthonukat meg a hazájukat.

birkamenet 2022.08.08. 15:22:05

@Androsz:

Lehet, hogy az ukrám egyalja nép, de ti fidernyák, csak anyakönyvileg magyarok, még nagyobb aljanép vagytok.

56-ban két nap alatt felsz.optatok a ruszkiknak, majd 35 éven át egyfolytában sz.optátok őket a 3,60- as kenyér meg a 3 évenkénti SZOT üdülőhegyért. Most meg felállva ünneplitek a népirtásukat,mert putyin fazdátok ezért rezsicsökkentést igért.

Olyan kretén genetikai selejtjei vagytok ti az emberiségnek, hogy tananyag lesztek a degeneráció kutatásában.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.08. 15:27:27

@lorantka:

"Az ukránok egy fél pillanatig sem feltételezték, hogy az oroszok nem fogják lőni az iskolába telepített harcálláspontot, mivel ők sem teljesen hülyék. Eleve az volt a cél, hogy vérengző vadállatoknak lehessen beállítani az oroszokat."

My thoughts exactly.

birkamenet 2022.08.08. 15:48:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Mi van te hibbant ruszki ügynök józsi néni, beörökölted a bulgár birka melóját, hogy a 12-ik fikanickeden behányod ide a ruszki hazugság propagandát, aztán egyetértesz saját nagaddal?

Jaj de aranyos kis keretének vagytok ti! Nu, szagyisz durak!

birkamenet 2022.08.08. 16:02:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Tovaris Józsi néni, amikor majd putyin tankjai begördülnek a zsákfalud irányába, hol fogod kialakitani a nagy nemzeti magyarságmegmaradási nagy nemzeti honvédő háborúdat?

Kirohansz majd a mezőre, hogy onnan lövöldözz vagy majd bevonulsz a falu stadionjába, oszt onnan? Mer hogy a civil lakosságot még véletlenül se érje kár.

Vagy örülsz ha megbújhatsz a helyi CBA raktárában. Oszt legalább ingyér benyalhatsz egy pár lecsót.

lorantka 2022.08.08. 16:15:33

@birkamenet: Te szerencsétlen nyomorék.. élj csak tovább az álomvilágodban. Nagyobb büntetés úgysincs... :D

gigabursch 2022.08.08. 16:59:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Fején találtad a szöget.
Eddig is nyírtak gátlástalanul a sajátjaikat, ezután is.

@lorantka:
Pontosan.
Egyebekben teljesen felesleges Brendel bármelyik nickjére reagálnod. Egyszerűbb total szűrnöd.
Az, meg hogy ô meg kinek mit ugat, kb huszadrangú kérdés...

lorantka 2022.08.08. 18:19:39

@gigabursch: nem mondod, hogy ez még mindig Brendel... nem találkoztam ezzel a retard mitugrásszal már évek óta... XD

négyláb 2022.08.08. 18:35:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Asszonyom, minden mondatával egyetértek. Csak azt nem értem, hogy van türelme egy ilyen, feltehetőleg időnként kétlábon járó vadbarommal vitába szállni és hagyni, hogy Önre (is) zúdítsa azt a mérhetetlen mocskot, amit magából kiokád?

gigabursch 2022.08.08. 18:46:12

@négyláb:
Én pl tőle tanultam az U-block szűrő alkalmazását.
Van még néhány szerény lelkületű hozzászóló, aki vele együtt szintén lapátra (azaz kiszűrésére) került.

@lorantka:
De, az.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.08. 18:54:41

@négyláb:

Köszönöm. :)

A mocskolódást meg nem veszem magamra.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.08. 18:56:51

@lorantka:

Szerintem pl. a taga20 nick is Matyika.

eßemfaßom meg áll 2022.08.08. 19:01:44

@birkamenet: Nem tudom ki és milyen elnézést kért de az említett jelentés most is ott van az amnesty.org címlapjának első sorában.

eßemfaßom meg áll 2022.08.08. 19:03:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Á az egy másik retardált, már matyi ámokfutása előtt ugyanezt tolta ugyanígy olyan helyeken is ahova brendel soha nem tévedt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.08. 19:35:07

@eßemfaßom meg áll:

A trágárkodásuk hasonló, talan ugyanabban a kórteremben vannak a pszichiátrián.

IdomitottFoka 2022.08.08. 19:51:50

@lorantka: "Eleve az volt a cél, hogy vérengző vadállatoknak lehessen beállítani az oroszokat."

Az azért belátható h az oroszok egy pillanatig sem haboztak igazolni ezt. És nem az oroszok mozognak kényszerpályán a lehetőségeiket nézve.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2022.08.08. 20:03:15

@birkamenet: "Ti genetiakai selejt ruszki hazugság propagandisták, az AI bocsánatot kért"

Matyi, olvass híreket. Az AI bocsánatot kért az ezzel okozott fájdalomért, de kijelentették, hogy a jelentést fenntartják.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "valami olyan volt a lényege, hogy mivel az oroszok az agresszirok, sértés az ukránok szemére hányni, hogy ők is követnek el bűnöket."

Stimmel. Elég agresszív megszólalás volt, amelyben még a sajnálatot sem lehet felfedezni, amiért "hadicselként" civilek haláláért vált felelőssé. Patkány egy alak.

@lorantka: "Ehhez képest egy-egy sokszoros rakétacsapás után jön a hír, hogy »öten meghaltak, tizenketten megsérültek«. Nekem ez elég kíméletesnek és a hadi infrastruktúrára fókuszáló hadviselésnek tűnik."

Nagyon helyes, örülök, hogy ez másnak is feltűnt. Még katonák halálának sem helyes örülni, civilekének pedig igazán nem szép, de az semmiképp nem nevezhető totális háborúnak, ahol a civil áldozatokat az újságcikk akár név szerint felsorolhatná. Mondom, kár az életekért, de nem lehet azt ráfogni, hogy direkt a civilek pusztítására mennének. Akkor nem rakétával pöckölgetnék az ellenséget, hanem rendesen lebombáznák, régimódiasan.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.08. 20:22:31

@IdomitottFoka:

"nem az oroszok mozognak kényszerpályán a lehetőségeiket nézve."

Azért beláthatod, hogy a fegyverzet és a katonák betelepítésével egyidőben mód lett volna a civilek evakuálására. Mégis ott hagyták őket célpontnak.

Még finom vagyok, ha azt mindom, hogy ez görénység. És egyben bocsánatot kérek a görényektől, mert ők nem tesznek ilyet.

Billy Hill 2022.08.08. 20:31:35

@Androsz: Ja, ez nem Berlin ostroma, ezeket a területeket szeretnék megszerezni és megtartani, eleve ezért támadták meg a szomszédos országot; az olyan apró kis infra elemeket, mint hidak, rádió- és mobiltornyok, autóutak, hőerőművek stb. pedig nem egy fillérből lehet visszaépíteni.

eßemfaßom meg áll 2022.08.08. 20:43:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az lehet de brendel hülyült hozzá, ez már akkor ugyanilyen stílusban tolta amikor matyi még teljesen ép elmével kommentelt.

Wildhunt 2022.08.08. 20:50:43

@IdomitottFoka: csakhogy ebből kiderült, hogy mindkettő ugyanolyan vérengző vadállat. Csak az egyiket most kötelező felszopni.

IdomitottFoka 2022.08.08. 20:54:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "mód lett volna a civilek evakuálására"

Nem tudom, nem voltam ott és te sem. Társadalmilag és kormányzati szinten is sok hibája van és volt az ukránoknak (és nekünk se kell a szomszédba menni értük) de ez az egész nem erről szól. Hanem még mindig az oroszokról.

"Még finom vagyok"

Ha az ukránokról kell írni akkor ilyen finom vagy. Ha a ruszkikról, akkor meg kibújik a törökgáboregyrésztmásrészt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.08. 21:48:19

@IdomitottFoka:

"Ha az ukránokról kell írni akkor ilyen finom vagy. Ha a ruszkikról, akkor meg kibújik a törökgáboregyrésztmásrészt."

Ösztönösen ezzel kompenzálom azt, hogy ti kritikátlanul istenítitek az ukránokat, miközben szintén kritikátlanul elítélitek az oroszokat.

Az egyrészt-másrészt meg azért van, mert minden éremnek két oldala van, semmi sem koromfekete vagy patyolatfehér.

Na de rajta, mutasd meg, hol írtam olyat, hogy nem az oroszok az agresszorok!

birkamenet 2022.08.08. 23:14:18

@gigabursch: @Kovacs Nocraft Jozsefne

Mi van te genetikai selejt Józsinéni és 76 fikanickje, annyira NERRhülyültté tett téged orbán, hogy agyilag fel se fogod hogy te egy primitiv népirtó mocsok ruszki népnek a hazugság propagandáját nyomod? Te ennyire kretén selejt vagy, hogy ennyit nem tudsz magadról?

Anyád mit szól hozzád, azok után, hogy anno a fél Vörös Haccsereg átment rajta? Megsimogatja buksidat, hogy védjed csak orrvérzésig apáid népét?

birkamenet 2022.08.08. 23:35:54

@gigabursch: @Kovacs Nocraft Jozsefne: @lorantka: @négyláb: @eßemfaßom meg áll: @Wildhunt:

Hehehe Józsinéni, de szépen gyártod a fijanickjeieeet önmagad mgmentésére. Na de legyen örömöd, szurkolok hogy álmod valóra váljon, a fidesses zsákfaludba minél hamarabb bevonuljanak a ruszki tankok, az imádott és hőn várt ruszki katonáid ott is halomba erőszakolják meg a nőket, hátra kötözött kezű gyerekeket lőjenek tarkón, te meg majd ugye a falu stadionjából fogsz harcolni (sic!), mer hát ott aztán civil még békeidőben fordul elő.

Jappersze, ti fidernyákok hülyére szurkoljátok magatokat a ruszkikért, hogy minél hamarabb kiiettsák Ukrajnát, oszt minél hamarabb eljöjjebek hozzátok, oszt meghozzák végre a rezsicsökkentéseteket.
Kis ország, nagy kretének.

birkamenet 2022.08.08. 23:42:32

@Wildhunt:

Ne erőlködj bulgár birka, az AI-nak lövése se volt, hogy miért voltak civilek ott ahol katonák is. Miután Zelenszkij elmagyarázta nekik, hogy a népirtók nem ők, hanem a ruszkik, az AI kényteken volt megvilágosodni és bocsánatot kérni.

birkamenet 2022.08.08. 23:45:48

@Wildhunt:

Te mint orbán/trump/ruszki felsz.opó fidernyák, mi is a problémád a felsz.opással?

Zionnépe 2022.08.09. 07:01:09

Azt azért nem értem, az oroszok miért nem "védték meg magukat" a nemzetközi nyilvánosság előtt azzal, hogy ők ezeken a helyeken harci álláspontokat lőttek?
Én nem emlékszem olyan hírre, ahol bemutatták volna (akár drón vagy műholdfelvételről is), hogy igen mi szétlőttünk x db iskolát meg y db kórházat, de csak mert az ukrán kollégák oda fészkelték be magukat.
Lehet eleinte álhírnek vette volna a világ azon része, aki hinni akar az ukránoknak, de a tények azok tények.
Bármennyire is tartom elítélendőnek az orosz agressziót, ez most durván megrázott az ukránok részéről. Sose értettem eddig, hogy kerülnek ilyen helyekre rakéták, bombák stb. Hiszen épeszű kormány a harci állásokat minél messzebb alakítja ki lakott területektől!?
Nos innen nézve már közel sem néz ki épeszűnek, amit művelnek.
Szégyen, gyalázat és rendkívüli ostobaság !

Zionnépe 2022.08.09. 07:05:11

@birkamenet: Ettől még nem metség számára, sőt közel akkora bűn, mint az orosz agresszió !
Tudod épeszű katonai vezetés igyekszik kerülni a lakosság bevonását, óvni a lakosokat, középületeket és magánházakat azzal, hogy az utolsó pillanatig sem fészkelik be oda magukat. Ha már elkerülhetetlen, akkor sem ilyen helyekre, de mindenképp távoltartva a civileket.

Ez abszolút védhetetlen tőlük !

Zionnépe 2022.08.09. 07:09:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A baj az, hogy az oroszok rohanták le őket és nem próbáltak meg tényeket gyűjteni és pl az ENSZ elé tárni bizonyítékokat még úgy sem, hogy ők maguk is az ENSZ BT vezetésének tagjai voltak !
Sokkal több figyelmet kaptak volna és támogatást, ha nem agresszorként esnek Ukrajnának.
Pláne nem használják mellé fegyverként a gáz és olaj szállítást.

Zionnépe 2022.08.09. 07:23:36

@Androsz: Az utóbbi időben azért elég példásan szétlőttek mindent, ami eléjük került. Az más kérdés, hogy a fentiek alapján nyilván rájöttek, hogy hiába próbálnak célzottan katonákra vadászni, ha civilek közzé bújnak.

És akkor még nem beszéltünk Ukrajna legnagyobb gabonaexportőrének múlt heti likvidálásáról, ahol feleségestől együtt kilőtték!

Azt pláne nem számolva, hogy az oroszok tudatosan készítették elő az energiaválságot és az élelmiszerválságot okozó tevékenységeket a Föld többi lakója felé az Ukrajna elleni agresszió mellé !

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 07:48:32

@Zionnépe:

"az oroszok tudatosan készítették elő az energiaválságot és az élelmiszerválságot"

Ebben nem vagyok biztos, és nem azért, mert mindenáron védeni akarom őket.

Mivel csak pár napos villámháborút terveztek, fel sem merült pl. a kikötők blokádja, ami most akadályozza a gabonaexportot. Ilyen komoly szankciókra sem számítottak, szerintem olyasmit vártak, mint amit kaptak a Krím annektálása után.

Ha megfigyeled, az oroszok a súlyos szankciók bevezetése után is még hónapokig megbízhatóan szállították, amit szerződésben vállaltak. Akkor telt be náluk a pohár, amikor azt látták, hogy a háborúban igazából nem érintett Nyugat gazdaságilag tönkre akarja tenni őket. A Nyugat a szankciókkal gazdasági háborút indított Oroszország ellen, aztán most meg van lepődve, hogy az oroszok több hónap után gazdasági fegyverrel vágnak vissza.

És itt nem az számít, hogy az oroszok az agresszor - oersze hogy ők az agresszor, senki nem tagadja. Oroszország épp elég időt adott a Nyugatnak a gondolkodásra, épp elégszer a Nyugat értésére adta, hogy a gazdasági szankciókra hasonlóan válaszolni fog.

Ugyanez áll az élelmiszerválságra is. A Nyugat betiltotta az orosz gabona és műtrágya importját, szankcionálni próbálja az ezt mégis vásárló országokat Oszt csodálkozik, hogy ennek hatására hiány lép fel a piacon... Meg hogy az oroszok erre föl akadályozzák az ukrán exportot

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 07:57:02

Röviden: A Nyugat az eszetlen szancióival nemcsak önmagát bünteti, hanem azokat a most éhezni fogó százmilliókat is, akiket tényleg semmilyen formában nem érint, nem érdekel ez a háború.

Mondhatni a Nyugat ezeknek az éhezőknek a péniszével veri a csalánt.

Zionnépe 2022.08.09. 08:06:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A szankciókat a Nyugat arrafel élesítette rájuk, hogy semmi konstruktív párbeszédre nem voltak hajlandóak. Maga a körélhúzás az energiaszektorral az Északi Áramlat 2 miatt indult, amit szintén nem voltak hajlandóak feltételek szerint beindítani illetve tárgyalni egyáltalán a feltételekről.
Sajnos ennek így mindenképp mindenki megissza a levét és a végén egyedül Kína fog jól járni.
Ők ugyanis harmad áron (vagy ahogy csökken még olcsóbban) fogják átvenni az energia felét sem.
Az EU, ha talál más forrásokat lassan, már akkor sem fog újra az oroszokhoz fordulni, ha ingyen adják.
Rövid távon hatalmas bevételt értek el, de hosszabb távon megszívták olyan "marhaság" miatt, amit el lehetett volna intézni az ENSZ égisze alatt is és akkor Ukrajna kapná a szankciókat, Oroszországgal meg megmaradt volna egy mindkét félnek előnyös viszony.
Na ez jópár évtizedre ugrott.
Megérte ez az Oroszoknak? A fejlett világ nag része úgyis az EUnak és az USÁnak az álláspontját fogadja el.
Pénzt innen tudnak bezsebelni, nem a többi agresszortól !
Kína ugyanúgy erőből fog velük tárgyalni, néhány seggnyaló meg - mint Észak-Korea - csak ront a renoméján és bevételt nem fog hozni.

Zionnépe 2022.08.09. 08:09:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Csakhogy az oroszoknak lenne lehetősége a Nyugattal szemben bemutatni, hogy nem rajtuk múlik, sőtt vigyáznak rá, hogy minden éhezést/energiaválságot okozó nyugati próbálkozás kudarcba fulladjon.
Ideje lenne végre jófiúknak bemutatni magukat !

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 08:27:56

@Zionnépe:

Remélem, pont ez fog történni most, hogy elindult az ukrán tengeri gabonaexport.

Ezzel kapcsolatban nemrég arról lehetett olvasni, hogy sz oroszok csak akkor engedik az ukrán műtrágya- és gabonaexportot, ha velük szemben is megszüntetik a vinatkozó yzankciókat. Most azonban erről néma csend.

Általában is az a véleményem, hogy az oroszok marketing és PR terén nagyon gyengék, jobban kellene reklámozniuk a pozitív lépéseiket.

eßemfaßom meg áll 2022.08.09. 08:36:32

@IdomitottFoka: "Nem tudom, nem voltam ott és te sem" az Amnesty viszont nem magyar blogkommentekből tájékozódott hanem odamentek, ebből lett a jelentésük.

eßemfaßom meg áll 2022.08.09. 08:39:11

@Zionnépe: "Azt azért nem értem, az oroszok miért nem "védték meg magukat" a nemzetközi" Ezt hívják úgy, hogy mocskos ruszki propaganda amit le kell köpni aztán letiltani az elérhetségét az interneten.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 08:41:53

@Zionnépe:

Csak részben értek egyet veled. Szerintem itt az USA egyszerűen sarokba szorította az oroszokat az ukrajnai beavatkozásával, csapdát állított nekik, Putyin meg balgán belesétált a csapdába.

Az oroszok célja ugye elvileg Ukrajna NATO-csatlakozásának megakadályozása volt. Ehhez viszont bőven elég lett volna a Krím és a donbaszi konfliktus úgy, ahogy addig folyt, szakadárokkal és nem nagyon titkolt, de hivatalosan tagadott orosz részvétellel. Erre most a nyakukba kapták Finnország és Svédország NATO-csatlakozását. Esküszöm, a dolgok ilyen szerencsés alakulására még az amerikaiak sem számítottak. :D

eßemfaßom meg áll 2022.08.09. 08:45:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A Nyugat betiltotta ...műtrágya importját" Az kell az usának azt nem szankciózzák, sőt:
www.agroinform.hu/gazdasag/mutragya-oroszorszag-usa-import-57930-001
"Az Egyesült Államok Külkereskedelmi Bizottsága (USITC, US International Trade Commission) a belföldi piacon tapasztalható áremelkedés miatt, illetve az ellátási problémák megelőzése érdekében július 19-én egyhangú döntéssel eltörölte az Oroszországból származó urea-ammónium-nitrát műtrágyára júniusban kivetett 132,6%-os importvámot, írja a Fruitveb.hu."

Ami kell az usának a ruszkiktól az szankciómentes (lásd még urán)

eßemfaßom meg áll 2022.08.09. 08:50:46

@Zionnépe: "Maga a körélhúzás az energiaszektorral az Északi Áramlat 2 miatt indult, amit szintén nem voltak hajlandóak feltételek szerint beindítani illetve tárgyalni egyáltalán a feltételekről."

Mármint a "feltételek" alatt a politikai nyomására gondolsz?

hvg.hu/gazdasag/20220222_A_nemetek_leallitjak_az_Eszaki_Aramlat_2ot

"A német szövetségi kormány azonnali hatállyal felfüggeszti az Északi Áramlat-2 földgázvezeték üzembe helyezésének folyamatát, válaszul arra, hogy Oroszország a nemzetközi jog súlyos megsértésével elismerte a kelet-ukrajnai oroszbarát szakadár területek függetlenségét "

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 08:50:47

@Zionnépe:

Az Északi Áramlat meg megér egy külön misét. Az USA sokáig ellenezte, aztán amikor német követelésre beadta a derekát, akkor a németek kezdtek el szívózni az orosz csapatok felvonulása miatt az ukrán határon. Az EU-s szabályok szerinti megosztás szerintem csak ürügy volt a németek részéről, hiszen akkor még nem volt háború. Mert lássuk be, nem kett volna méltányos elvárni az oroszoktól, hogy a saját költségükön, csak a németek ellátására épített vezetéket átengedjék másoknak is csak azért, mert a többezer kilométerből kb. száz német vizek alatt halad.

eßemfaßom meg áll 2022.08.09. 08:52:36

@Zionnépe: "olyan "marhaság" miatt, amit el lehetett volna intézni az ENSZ égisze alatt is és akkor Ukrajna kapná a szankciókat," Remélem ezt komolyan gondoltad mert viccnek azért durva.

eßemfaßom meg áll 2022.08.09. 08:55:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Általában is az a véleményem, hogy az oroszok marketing és PR terén nagyon gyengék, jobban kellene reklámozniuk a pozitív lépéseiket."

ez azért nem könnyű úgy, hogy bármi amit a ruszkik mondanak az instant megkapja a "putleri propaganda" címkét.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 09:28:03

@eßemfaßom meg áll:

Na meg úgy, hogy ők sem érnének el dobogós helyet egy igazmondás-bajnokságon.

Mindkét oldal gyakran és szemérmetlenül hazudik. Csak mivel az oroszok támadtak, és a Nyugat érdeke Ukrajna támogatása, Ukrajna van beállítva jófiúként.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 09:43:04

Az EU szemmel láthatóan szankcionitiszben szenved. Tegnapi hír, hogy most a NATO-tag Törökország ellen terveznek szankciókat, amiért Törökország nem csatlakozott az Oroszország elleni szankciókhoz.

Az ellen a Törökország ellen, amely tető alá hozta az ukrán gabonaexport megindítását. Megáll az ész!

Serény Vélemény 2022.08.09. 09:48:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: És amely Törökország a Nato második legerősebb haderejével rendelkezik...

IdomitottFoka 2022.08.09. 11:21:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " ti kritikátlanul istenítitek az ukránokat, miközben szintén kritikátlanul elítélitek az oroszokat."
"Na de rajta, mutasd meg, hol írtam olyat, hogy nem az oroszok az agresszorok!"

Előbb te az istenítést.

"Az egyrészt-másrészt meg azért van, mert minden éremnek két oldala van, semmi sem koromfekete vagy patyolatfehér."

Ha ez a helyzet, akkor van egy rossz hírem. A hozzászólásaidból az jön át h nagy duzzogva az oroszok az agresszorok, de az ukránok koromfeketék.

IdomitottFoka 2022.08.09. 11:28:07

@eßemfaßom meg áll: Én eddig is hittem az AI-nak és ezután is hitelesnek tartom őket. A fura h most h egybecseng a véleményetek egy részével, akkor hirtelen nektek is hiteles lett, de eddig meg sorosbérenc volt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 12:42:26

@IdomitottFoka:

"de az ukránok koromfeketék."

Többször leírtam, hogy én ezt a háborút a magyar kisebbség édekei szempontjából ítélem meg. Ebből a szempontból pedig az ukránok olyan feketék, mint az abszolút fekete test, amelynek az emisszivitása 1. Egyébiránt nem érdekel, hogyan nyüstöli egymást két testvéri szláv nép.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 12:47:28

@IdomitottFoka:

"Előbb te az istenítést."

Én kértem tőled előbb bizonyítást, de megértem, hogy te is tudod: nem fogsz tőlem ilyet találni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 12:57:23

@IdomitottFoka:

Az AI-ről eddig sem állítottuk - vagy beszéljek inkább csak a magam nevében: eddig sem állítottam -, hogy hazudik. Nem hazudik, nem hamisít meg tényeket. Az nem tetszik, ahogyan részrehajlóan válogatja meg, kiket véd. De te ezt biztos másképp látod, erről nem fogok vitatkozni.

Mindenesetre szerintem nem vagyok egyedül, mások is meglepődtek ezen a jelentésen.

Wildhunt 2022.08.09. 13:52:44

@Zionnépe: az orosz site-okon ez fent volt fényképes bizonyítékokkal. De azok a fejlettnyugaton le vannak tiltva.

Wildhunt 2022.08.09. 13:59:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: az elmútnyócévben hol olvastál arról, hogy az ukránok lakónegyedeket, iskolákat ágyúztak? Hol olvastál a Mikolajevben végzett azovos tisztogatásról? Az illovajszki bosszúról? Mindezek áldozatai kizárólag civilek voltak.

eßemfaßom meg áll 2022.08.09. 14:27:09

@IdomitottFoka: Ezt te az ideológiailag megfelelően kialakított szemellenződ mögül természetesen így látod.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 17:03:19

@IdomitottFoka:

Igen, az ukránok koromfeketék:

telex.hu/gazdasag/2022/08/09/bloomberg-nem-jon-az-olcso-orosz-koolaj-a-baratsag-vezeteken

Szóval az EU-s szankciók miatt az ukránok nem fogadják a tranzitdíj-átutalást, viszont a fizetés elmaradása miatt ukrán BARÁTAINK leállították az olaj tranzitját.

Megj.: A szankcióbajnok Németország Fehéroroszországon át továbbra is kapja az olajat.

Ilyen barátaink vannak nekünk? Ilyen országot kellene nekünk pénzzel és fegyverekkel támogatnunk? Köpedék ez az ország (Ukrajna). Elvárja - mit elvárja: követeli - a fegyveres segítségünket, közben elzárja az olajunkat.

Nemcsak a miénket, hanem a csehekét és a szlovákokét is. Azokét, akik fegyverrel is segítik őket.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.09. 17:06:40

Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy az ukránok az olajcsap elzárását előzetesen nem egyeztették a németekkel és az USA-val?

gigabursch 2022.08.09. 17:26:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Még kell hozzá kb három hónap, hogy az ukrán hazugságmantráért rajongók szeméről is lehulljon a hályog.
Utána kell még kb kettő hónap (az pont évforduló környéke, karácsony-újév), hogy totálisan felbőszítsen mindenkit ez az aljadék .selé és bűnszövetkezete.
Na utána fog majd a Dnyeper partján álldigálni ez a szélhámos.

Megj:
A háború első napjától kezdve fenntartom a véleményemet, hogy ezt a velejéig aljas, korrupt, hazug, zsaroló, hazáját és lakosságát eladó és húsdarálóba küldő, askenáci vezetésű bűnbanda megérdemli a sorsát.
Volt rá három évtizedük, hogy megpróbáljanak emberré válni.
Csak az embereket szánom, akik telibe át lettek verve...

gigabursch 2022.08.09. 17:27:24

@Wildhunt:
Konkrétan mondjuk a heti, a hazai sajtó ingerküszöbét általánosan el nem érő radikális hírportálokon.

gigabursch 2022.08.09. 17:28:42

@Zionnépe:
Nyugodj meg, van épp elég adat náluk, csak egyelőre nem állnak le szájkaratézni.
Tök fölösleges.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.09. 18:29:07

Azért jellemtelen gerinctelen fidessf. sszopók még mindig rendesen megdolgoznak a pénzünkért!
Látom fincsi a putyinfasz gyerekek!

eßemfaßom meg áll 2022.08.09. 18:33:47

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: És az a poén az egészben, hogy ezt te tényleg hiszed.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.09. 18:44:19

@eßemfaßom meg áll: Én csak azt látom folyton, hogy orbánon és putyinon kívül mindenki más a hibás.

Wildhunt 2022.08.09. 18:54:53

@gigabursch: ja, a szegény nép. Aki 30 és éve banditákat választ meg, lefedi Európa bűnbandáinak majd a negyedét, késre tenne mindenkit aki nem ukrán, és egy 2. VHs háborús bűnöst tart példaképének.

Wildhunt 2022.08.09. 18:56:08

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: de te igazoltan hülye vagy és semmit sem értesz a világ működéséből.

gigabursch 2022.08.09. 19:04:17

@Wildhunt:
Nem egyszerűbb szűrőre tenned ezt a kárpátaljai, magyarul tudó ukrán ügynököt?
Csak kérdem.

Úgy két hónapja végigolvastad kb 500 hozzászólását.
Az egy dolog, hogy puncit sem lát, de hogy fejben erősen alulbutorozott, azonkívül egy tipikus aknamunkas ügynök, az vitán felül áll.

Értelmes párbeszéd ettől a tagok kizárt...

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.09. 19:05:42

@Wildhunt:
@gigabursch:
A nap kommentjei! Gyerekek, imádlak titeket!!!! XD

gigabursch 2022.08.09. 19:06:37

@gigabursch:
Mármint végigolvastam, illetve tagtól...

eßemfaßom meg áll 2022.08.10. 11:53:05

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: a ló is csak azt látja ami a két szemellenzője között befér

IdomitottFoka 2022.08.10. 13:59:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hát a bizonyítást te kérted, de még előtte állítottál egy méretest... mondjuk nem is írtam h szted az oroszok nem agresszorok, hanem azt h a javukra relativizálsz. az olaj kérdés meg megoldódott, azt mondjuk nem értem miért képzelik egyszerűnek és automatikusnak egyesek azt kérdést h egymással hadiállapotban lévő országok közt tranzakciók lehetségesek.

Ha az ukránok koromfeketék akkor nem kéne azt állítani azt megelőzően h semmi sem az.

"Ilyen barátaink vannak nekünk?"

Most vonatkoztass el attól h szóban miket hangoztatunk. Nem, Mo nem barátja Ukrajnának és ez fordítva sincs így. De a szövetségi rendszereink miatt mégis vmi kooperációt kell folytatnunk. Am Romániával is kb így voltunk a II. VH alatt...(amíg jó ütemben ki nem ugrottak)

"hogy te is tudod: nem fogsz tőlem ilyet találni."

Ahogy tőlem sem istenítést. De nekem az oroszok koromfeketék (és én nem is írtam soha h semmi sem koromfekete), az ukránok hozzájuk képest még nagyságrendekkel vállalhatóbbak.

IdomitottFoka 2022.08.10. 14:01:16

@eßemfaßom meg áll: Ezt te az ideológiailag megfelelően kialakított szemellenződ mögül természetesen így látod.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.10. 14:15:11

@IdomitottFoka:

"miért képzelik egyszerűnek és automatikusnak egyesek azt kérdést h egymással hadiállapotban lévő országok közt tranzakciók lehetségesek."

Azért, mert ez mindkettejük érdeke: az ukránoknak kell a tranzitdí, az oroszoknak meg az exportbevétel.

Vagy gondolj a fogolycserékre: azok is tranzakciók, csak a pénznem sajátos :)

"Ha az ukránok koromfeketék akkor nem kéne azt állítani azt megelőzően h semmi sem az."

Igazad van, javítom magamat: nagyon sötétszürkék. :)

"az ukránok hozzájuk képest még nagyságrendekkel vállalhatóbbak."

Hány nagyságrenddel? Csak mert te is tudod, hogy két nagyságrend - többes számban írtad, ugye akkor ez a minimum - százszoros arányt jelent.

Az ukránok vállalhatóságáról kérdezd meg a donbaszi orosz kisebbséget, nem biztos, hogy a saját bőrükön ugyanazt érzik, mint te otthon a fotelban.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.10. 14:28:20

@IdomitottFoka:

"Nem, Mo nem barátja Ukrajnának és ez fordítva sincs így."

Ez esetben mitől vállalhatóbb neked Ukrajna, mint az oroszok? Ráadásul nagyságrendekkel Magyarországot nem fenyegeti Oroszország. Oroszországban nincs "hadseregbe integrált" náci Azov-ezred, amely a Balatonban akarja lemosni a véres bakancsát. Ukrajna ugyanolyan korrupt, elnyomó rendszer, mint Oroszország. Csak míg ők utálnak bennünket, addig az oroszok nem.

"De a szövetségi rendszereink miatt"

Ukrajna milyen szövetségi rendszer tagja? A NATO-é nem, az EU meg nem szövetségi rendszer, na meg Ukrajna az EU-nak sem tagja. Jó darabig nem is lesz, a tagjelöltség meg nem sokat mond. Törökország hány évtizede tagjelölt? :D

IdomitottFoka 2022.08.10. 15:28:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "mitől vállalhatóbb neked Ukrajna, mint az oroszok"

Mo-nak nem barátja. Talán már átsejlett az eddigi hozzászólásaimon, h nem feltétlenül és mindenben értek egyet a magyar kormány lépéseivel, hovatovább az ország számára károsnak tartom azokat (szinte mindet amúgy). Ezügyben sem vagyok egy hullámhosszon a kormány álláspontjával.

Talán nincs Azov ezred az oroszoknál, de mondjuk nem ez gátolná meg őket a véres bakancsaik Balatonban lemosásában. Az ukrán és az orosz rendszer közti lényeges különbség h az ukrán nem expanzív. Az oroszok a szovjet modell visszaállítását szorgalmazzák és ebbe az elején egyébként Mo-t is beleértették, bár efölött hajlamosak egyesek elsiklani.

"Ráadásul nagyságrendekkel Magyarországot nem fenyegeti Oroszország"

Afelett is hajlamosak elsiklani egyesek, h a külügy it rendszere az oroszok számára nyitott és egy fszb fedőszervnek(egy bank) az összes tagja diplomáciai mentességet élvez. Szted ez nem fenyegetés?

"Ukrajna milyen szövetségi rendszer tagja?"

Formálisan egyiknek se, de azért ne tettesd már magad, főleg ne ezután h
"Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy az ukránok az olajcsap elzárását előzetesen nem egyeztették a németekkel és az USA-val?"

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.10. 18:30:40

@IdomitottFoka:

"Talán nincs Azov ezred az oroszoknál, de..."

Ezzel ugye nem azt akarod mondani, hogy rokonszenvesebb neked egy olyan ország, amely nyíltan megtűr, sőt támogat, "integrál" neonáci fegyveres szervezeteket?

Micsoda ajvékolás volt itt Magyarországon a Magyar Gárda miatt (bevallom, én sem kedveltem őket, sőt), pedig azok ministránsfiúk voltak az Azovhoz képest. Akik akkor tiltakoztak a Magyar Gárda ellen, most miért sunyítanak a bennünket magyarokat arcátlanul fenyegető Azov ukrajnai felkarolása ellen?

"az ukrán nem expanzív."

Ugyan merre terjeszkedhetnének azon kívül, hogy kilátásba helyezték Magyarország megszállását? Mert Magyarország megszállását a fent idézett állításodból következően nem tekintenéd expanziónak.

"...Szted ez nem fenyegetés?"

Miért lenne az? A kormány szabad döntése alapján jöttek ide, nem fenyegetéssel vagy zsarolással

De ha már itt tartunk. ehhez mit szólsz? Bizonyára nem most olvasol róla először:

"Szilvásy és Galambos megbeszélést folytattak a Parlamentben az orosz Szövetségi Biztonsági Szolgálat helyettes vezetőjével, és az "felajánlotta", hogy saját szakemberei poligráfos átvilágítással magyar titkosügynököket ellenőrizzenek, miként döntöttek végül úgy, hogy helyt adnak a felajánlásnak. Így történt, hogy Szilvásy jóváhagyásával bolgár pszichológusnak álcázott fedett ügynökök 16, a magyar NBH állományába tartozó tisztet világíthattak át, ezzel a vádirat szerint veszélyeztetve Magyarország és az Egyesült Államok kapcsolatát."

Nem másolok be többet, olvasd el. Szóval most azt veted a Fidesz-kormány szemére, hogy folytatja az orosz kémek Gyurcsány-kormány általi betelpítését? Nem értem. Ha a Fidesz nem úgy kormányoz, ahogy anno a mai ellenzék, akkor az a baj; ha úgy kormányoz, akkor meg az a baj?

кто это понимает?

index.hu/belfold/2019/04/04/gyurcsanyek_orosz_titkosszolgalat_atvilagitas_magyar_nbh/

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.10. 18:57:44

@IdomitottFoka:

Elismerem, az olajcsap elzárásáról az ukránok senkivel nem egyeztettek. A telex mai elemzése alapján az oroszok zárták el, mert attól tartottak, higy az ukránok ellopják a tranzitdíj nélkül küldött olajat.

IdomitottFoka 2022.08.10. 20:57:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Rokonszenvesebb annál az országnál, ami (sztem ideológiától mentesen) újszovjetúniót hozna létre más országok megtámadásával. Mellesleg az Azov a 2014-es Krím annektálás és szeparatista elszakadás után jött létre, ami egy cseppet komolyabb előzmény a magyargárda megalakulásának előzményeinél. És mellesleg az egész Azov már a múlté. Ami meg a Mo megszállását illeti, nem különbözik az itthoni trianonrevizionizmustól, komolyságban sem. Az oroszok viszont nemcsak a hagymázukban expanzívak.

Btw a nacionalista aktivitás valszeg itt is felerősödne ha Borsod elszakadna és ezentúl Borsodescu Köztársaságként próbálna tovább létezni.

Nekem is volt egy olyan gyanúm, h az fszb-nek nem kellett különösebben megerőltetnie magát h teljes mértékben rálásson a kormányzat it hátterére, de mondjuk kormányhatározatról nem tudtam róla...

Nekem feri semmivel se szimpibb viktornál, de ő már csak egy bohóc, egy nernek hasznos hülye. És ez inkább viktoréknak ciki, nem? feri programját folytatni... (meg mindig csak ferihez képest jobbnak látszani)

Amúgy gyurcsányozni akkor szoktak, amikor semmi érv nem maradt, ez nálad is így van?

IdomitottFoka 2022.08.10. 20:58:26

@eßemfaßom meg áll: Ne erőlködj, ez nagyon szánalmas.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.08.10. 21:39:42

@IdomitottFoka: ja, és amiért fecót elzavartuk, na ezek UGYANAZÉRT viktornak meg tapsikolnak.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.10. 22:09:18

@IdomitottFoka:

"Amúgy gyurcsányozni akkor szoktak, amikor semmi érv nem maradt, ez nálad is így van?"

Gyurcsányoztam volna? Inkább etalonként kezeltem. Gyurcsány lehet ma egy hülye bohóc, ám akkor mitől lett a DK a legerősebb ellenzéki párt? Az elkenzék idiótának titulálja azokat, akik a Fideszre szavaztak. Vajon minek nevezi a Gyurcsányra szavazókat? 160-as zseniknek?

"És mellesleg az egész Azov már a múlté."

A Wiki szerint az Azovot 2014. nov. 11-én integrálták a Nemzeti Gárdába, miközben csak 2014. májusában alapították. Ezek szerint az összes horogkereszttel pózolós kép e fél év alatt készült róluk, és azóta csak idős néniket és bácsikat segítenek át az úttesten?

"Ami meg a Mo megszállását illeti, nem különbözik az itthoni trianonrevizionizmustól, komolyságban sem"

Ugyanezt hittük Ukrajna megtámadásának komolyságáról is. Aztán ne feledd, a Nagyar Gárda fakarddal csapkodó kis úttörők csapata a kőkemény harcosokból álló Azovhoz képest. Ilyen arányban kell komolyabban venni az ő terveiket is. Persze nem a NATO-tag Magyarország, hanem a kárpátaljai magyar kisebbség ellen.

"de mondjuk kormányhatározatról nem tudtam róla..."

Gyurcsányék titokban, Orbánék nyíltan csinálták. Szerinted fedetten vagy FSzB feliratos trikóban lehet hatékonyabban kémkedni?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.10. 22:19:21

@IdomitottFoka:

Mellesleg én az Azov tagjai mint katonák iránt a legnagyobb megbecsülést érzem. Kemény, elszánt harcosok, akik védik a hazájukat. Kár, hogy magukévá tették a náci ideológiát.

Avagy kehet, hogy ez az őrült és embertelen ideológia teszi őket kemény, fanatikus harcosokká? Szerintem nagyon is lehet.

IdomitottFoka 2022.08.11. 10:25:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ööö most akkor a DK-ról kéne beszélgetni? nem nagyon vagyok otthon a témában. a szavazóik azért nem nagy megfejtés, az mszp-nek volt már náluk sokkal több szavazója, azok jó része elment a dk-val. meg azért viszonylag aktívak, benne vannak a köztudatban.

etalon? végülis a krízisnek is van mértékegysége, de ha már vmi szoci etalon kell, akkor ott van Horn. (már ha tényleg kell)

Az Azov a múlté részt úgy értem, h Mariopulban kb szétverték az egészet. Mellesleg én nem gondolom, h a bűnözők ússzák meg, csak mert ukránok. És nagyobbnak tartom a valószínűségét a felelősségre vonásuknak, mint az oroszok esetében. (uez igaz az egyéb ukrán civileket veszélybe sodró hadművelet felelősségére vonatkozó helyzetekre is)

Az ukrajnai magyar kisebbség ellen lehet lesznek atrocitások, de nem hinném h az orosz felszabadítók megoldanák ezt. Már lehet tudni h az milyen.

fszb. nyíltan? úgy kellett kioknyomozni. mellesleg ez a veszély a szuverenitásunkra, nem Brüsszel. Nem az kellett volna h megszabadulunk tőlük, amíg lehet? Mert most már valszeg csak olyan áron tudnánk, mint az ukránok, a cia bevonásával.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.11. 10:59:37

@IdomitottFoka:

Én talán egy hónapja olvastam arról, hogy egy másik városban aktív az Azov. Aztán meg szó volt már fogolycseréről - pedig ha az oroszoknak van eszük, akkor nem cserélik ki őket, hanem látványos nácipereket rendeznek.

Ukrajnában szerintem nem fognak ukránokat háborús bűnökért elítélni - esetleg lesz mutatóba egy-két per, hogy ne érje szó a ház elejét. Az ilyen perek esélyét lemérheted azon, ahogy az Amnesty International jelentését fogadták ..

Kizártnak tartom, hogy az oroszok eljutnak a Kárpátaljáig. Az ottani magyarok maradnak ukrán iga alatt, az EU meg Amerika meg soha nem fogja bírálni a hős ukrán népet a nemzeti kisebbségek elnyomásáért - eddig sem tette, amikor még nem voltak hős nemzet. Ahogy a náculásért sem szóltak soha, sem a korrupcióért, a politikai elnyomásért stb.

Szerinted az Ukrajnának küldött oénzügyi segélyek mekkora részét lopják el? Ebben a háborús helyzetben könnyen megy.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.11. 11:01:28

@IdomitottFoka:

"úgy kellett kioknyomozni."

Azért már az elején lehetett sejteni, most meg már mindenki tudja Ezért írtam az fszb feliratú pólót.

IdomitottFoka 2022.08.11. 14:13:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne: én a külügy it rendszeréről írtam. az fszb bankról tényleg nem kellett oknyomozni.

@eßemfaßom meg áll: ennél azért kellemesebb dolgokról is lehet fantáziálgatni, mint h ki még a brendelmatyi. de hát ízlések és ficamok.

eßemfaßom meg áll 2022.08.13. 17:57:54

@IdomitottFoka: Lehet furcsa lesz amit mondok, de nem ez tölti ki a napjaimat. Az az 5mp amit rászántam belefér.
süti beállítások módosítása